Прочетен: 1562 Коментари: 8 Гласове:
Последна промяна: 28.09.2021 22:46
Антиваксърството е индустрия Всяването на съмнения и разпространяването на дезинформация за ваксините е добре разработен бизнес на професионални пропагандисти, подпомаган от финансовия модел на технологичните компании
БАРИКАДА 17 март 2021
Антиваксърът" в България е предимно жена на възраст между 25 и 39 години и живее в града (почти няма значение среден, голям или столицата). Домакинството ѝ е от 4 души с 2 деца под 15 години и не e учила след завършване на гимназия. Има по-скоро отрицателна оценка за ЕС и определено смята, че имиджът на съюза е лош и се е влошил спрямо миналата година.
Такъв профил очертават социолози от проучване Евробарометър, проведено за Европейския парламент в края на август. Такова проучване, но публикувано през юни, показа, че 23% от българите над 15 години изобщо не планират да се ваксинират.
Инцидентът във Варна, при който противници на ваксинирането принудиха мобилен пункт за ваксинация да спре работа, показа част от решителните действия, на които са готови тези среди, които мнозина си мислят, че съществуват само в затворени групи в социалните мрежи.
След поредица от съобщения до пощите на медиите, щедро поръсени с удивителни знаци, те излизат в реалното пространство, подкрепени и от защитници на т.нар. традиционно семейство и политически партии, включително такава, която има в момента теоретичен шанс да попадне в следващия парламент./ Дневник
Терминът „антиваксър“ може да извиква в съзнанието образи на теоретик на конспирацията в мрачно мазе или разчорлен човечец, проповядващ срещу “микрочипове” и “глобални заговори”.
В действителност ключовите действащи лица в „антивакс индустрията“
са съгласувана група от професионални пропагандисти.
Това са хора, управляващи бизнес организации на стойност милиони долари и с десетки души персонал, повечето от които действащи от територията на САЩ. Те изготвят наръчници за обучение на активисти, приспособяват своите послания за различна аудитория и организират срещи, подобни на годишни търговски конференции – както всяка друга индустрия.
През октомври 2020 г. изследователи от Center for Countering Digital Hate присъстваха и записаха закрита, тридневна конференция на най-изявените антиваксъри в света. Нашият екип получи безпрецедентен поглед върху организираната опозиция срещу прилагането на ваксината срещу COVID-19. Наблюденията и констатациите ни от тази конференция могат да бъдат прочетени в доклада “Наръчник на антиваксъра”. Въпреки баналността и безсъдържателността на презентациите на антиваксърите, все пак се виждаше смразяващо ниво на организация и замисъл.
Също така стана ясно колко са усъвършенствани средствата, които те използват в социалните медии.
Те успяха да разработят тези тактики, само защото интернет компании като Facebook и Twitter имат директна полза от това ключовите играчи в тази антиваксърска индустрия да използват платформите им, за да вербуват нови последователи и да разпространяват лъжите си по-далеч от всякога.
Изчислява се, че социалните медии печелят около 1 милиард долара годишно от антиваксърското съдържание. В резултат на това вече съществува онлайн инфраструктура от антиваксърски сайтове, Facebook групи, YouTube канали, Instagram страници и Twitter профили с обща публика от 59 милиона потребители. Само във великобритания антиваксърските играчи имат 5.35 милиона последователи в социалните мрежи.
следва
През октомври 2020 г. изследователи от Center for Countering Digital Hate присъстваха и записаха закрита, тридневна конференция на най-изявените антиваксъри в света.
Наблюденията и констатациите ни от тази конференция могат да бъдат прочетени в доклада “Наръчник на антиваксъра”. Въпреки баналността и безсъдържателността на презентациите на антиваксърите, все пак се виждаше смразяващо ниво на организация и замисъл.
Също така стана ясно колко са усъвършенствани средствата, които те използват в социалните медии.
Те успяха да разработят тези тактики, само защото интернет компании като Facebook и Twitter имат директна полза от това ключовите играчи в тази антиваксърска индустрия да използват платформите им, за да вербуват нови последователи и да разпространяват лъжите си по-далеч от всякога.
Изчислява се, че социалните медии печелят около 1 милиард долара годишно от антиваксърското съдържание. В резултат на това вече съществува онлайн инфраструктура от антиваксърски сайтове, Facebook групи, YouTube канали, Instagram страници и Twitter профили с обща публика от 59 милиона потребители. Само във великобритания антиваксърските играчи имат 5.35 милиона последователи в социалните мрежи.
няма да се зарадваш многоо, ако те посетя в Офиса..
Благодаря за поканата..
2, получават Аванси
/ и нашата Фрийлансерка,многоо агресивна, стана
за 1 2 месеца!!
живеем в продажно и Лъжовно Време...
Гладна мечка - Хоро, играе...)
Антиваксърите разпределят усилията си в социалните мрежи, откриват нови и разнообразни начини да вмъкват дезинформация в новинарските потоци на потребителите. В този смисъл те са много по-подготвени да достигат до хората, отколкото националните здравни служби или Световната здравна организация, които разчитат на централизирана комуникация чрез официални акаунти с ниска ангажираност и малко „персоналност” или „автентичност“.
Всичко това бе вярно и преди да удари пандемията. Антиваксърите видяха в COVID-19 своя шанс бързо да създадат широкоразпространено колебание не само към ваксините за COVID-19, но и към ваксините изобщо. Има няколко фактора, които действат в тяхна полза. Социалните медии вдъхнаха нов живот на няколко форми на екстремизъм, тъй като екстремисти от различни нюанси разпознаха потенциала им да стимулират обществени промени. Дезинформацията, която традиционните медии би трябвало да филтрират чрез редакционни стандарти, изведнъж се сдоби с нефилтриран достъп до голяма част от световното население. Нека си припомним как Обединеното кралство загуби статута си на свободна от морбили страна през 2019 г., много преди COVID-19, поради намаляващите нива на имунизация, докато огнищата на морбили започнаха да се появяват и в някои части на САЩ.
Има стъпки, които можем да предприемем, за да се противопоставим на тази дезинформационна индустрия, която застрашава нашето здраве, здравето на нашите близки и на цялото ни общество.
Когато видим антиваксърска дезинформация в социалните мрежи, трябва да се въздържаме да падаме в капана, като се ангажираме с нея, колкото и изкушаващо да е да посочим очевидните пропуски и лъжи в нея.
колко , Е ДВЕ + ДВЕ , ми иде, така, да му наЧервя, Острото..Дъ @ )
Най-простото решение би било компаниите за социалните медии да премахнат разпространителите на дезинформация за ваксините: професионалните пропагандисти, които се прехранват от антивакс индустрията, използвайки предоставяните им от тези компании платформи, както е описано подробно в нашия доклад от юли 2020 г. Няма морално оправдание за печалбарство от вредни лъжи, няма и законови бариери социалните медии да премахват такива играчи заради нарушаването на собствените им условия за ползване. Проблемът никога не е бил способността – въпросът винаги е бил в желанието да се действа. Технологичните компании предпочитат да не действат, защото техния бизнес модел разчита на това потребителите на техните платформи постоянно да превъртат през съдържание, осеяно с реклами, независимо как това съдържание се отразява на обществото. Тяхното преднамерено бездействие трябва да бъде наказано със строги държавни регулации.
28.09.2021 23:09
ЛУДНИЦА!!
ДАНо, се УСПОКОИ и баба Милейде, щото, това е ОПасна Параноя!
за въскъ имам 1 на Ум )
стават, все по Агресивни и нападат вече и Медици..
След поредица от съобщения до пощите на медиите, щедро поръсени с удивителни знаци, те излизат в реалното пространство, подкрепени и от защитници на т.нар. традиционно семейство и политически партии, включително такава, която има в момента теоретичен шанс да попадне в следващия парламент./ Дневник
баба ти Джулия, е...10 х 10, НапредЕ!
айдее..чупка сега...
..когато, се легитимираш, ще се мъкнеш тук..
нали, си знаеш...